Polityka Prywatności

Polityka prywatności Serwisu Smile.pl – informacje i zasady przetwarzania danych, w tym plików cookies

DEFINICJE

  1. Klient lub Użytkownik – osoba korzystająca z Serwisu lub Usług Smile.
  2. Serwis – serwis smile.pl 
  3. Usługa lub Usługi Smile – usługi dostępne za pośrednictwem Serwisu, na które składa się wyszukiwarka sklepów internetowych z darmową dostawą towarów oraz usługa zwrotu towarów do sklepów internetowych z miejscem zwrotu zlokalizowanym na terytorium Polski.
  4. Administrator lub Operator – Smile sp. z o. o. z siedzibą w Szczecinie przy Al. Piastów 30, 71-064, Szczecin, KRS: 0001100245, NIP: 8522706401, REGON: 528366962.
  5. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  6. Polityka prywatności i cookies – niniejszy dokument

ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

7. Niniejsza Polityka dotyczy przetwarzania danych osobowych Użytkowników Serwisu i Usług Smile świadczonych za pośrednictwem Serwisu przez Operatora i znajduje się na stronie: https://www.smile.pl/pages/privacy/policy
8. W celu realizacji Usług Smile Operator przetwarza:
a).  informacje dotyczące urządzenia Użytkownika w celu zapewnienia poprawności działania usług: adres IP komputera, informacje zawarte w plikach cookies lub innych podobnych technologiach, dane dotyczące sesji, dane przeglądarki internetowej, dane dotyczące urządzenia, dane dotyczące aktywności na Stronie, w tym na poszczególnych podstronach;
b).informacje o geolokalizacji, jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na dostęp usługodawcy do geolokalizacji - informacja o geolokalizacji jest wykorzystywana w celu dostarczania bardziej dostosowanych ofert produktów i usług;
c). dane osobowe Użytkowników: imienia i nazwiska lub nazwy firmy i numeru NIP, numeru telefonu, adresu e-mail i adresu nadawcy inne dane osobowe, których podanie jest niezbędne do zrealizowania zakupu Kodu zwrot, a których podania w procesie zakupowym wymaga Administrator.
9. Dane są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i f) RODO, w celu realizacji usługi, tj. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem oraz zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w związku z wyrażeniem zgody na stosowanie określonych plików cookies lub innych podobnych technologii, wyrażonych przez odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej lub w związku z wyrażeniem zgody na geolokalizację.
10. Klient wyraża także zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w Serwisie w zakresie usługi zwrotów przez Operatora oraz Sprzedawców, u których Klient dokonuje zakupów w Sklepach – w przypadku, gdy Operator współpracuje ze Sprzedawcami, którzy wyrazili zgodę na wymianę danych z Serwisem Operatora. W tym ostatnim zakresie, dane te będą traktowane jednocześnie jako dane powierzone przez Sprzedawcę do Operatora zgodnie z aktualnym regulaminem usługi danego Sklepu. Operator przekaże dane osobowe tylko tym Sprzedawcom, u których Klienci, którzy wyrazili zgodę w ramach korzystania z Usługi, rozpoczynają zakupy.
11. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie w związku ze świadczeniem Usługi jest Operator. Z Administratorem danych można kontaktować się bezpośrednio:
a). pod adresem korespondencyjnym: Al. Piastów 30, 71-064, Szczecin;
b). pod adresem poczty elektronicznej: kontakt@smile.pl.
12. Dane osobowe Użytkowników Usługi Smile (Klientów) przetwarzane są przez Operatora w celu tworzenia zanonimizowanych i zagregowanych raportów i analiz mających na celu zwiększanie użyteczności świadczonych usług.
13. Dane osobowe Użytkowników są przechowywane w bazie danych, w której zastosowane środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach obowiązującego prawa. Administrator zobowiązuje się podjąć wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, tj, uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
14. Dane dotyczące Użytkownika, w tym dane osobowe, będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż to jest konieczne w związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu lub Usług Smile lub wykonywaniem usługi (np. obsługa reklamacji), a następnie zostaną usunięte z systemu.
15. Administrator ujawnia dane osobowe użytkowników wyłącznie podmiotom przetwarzającym na mocy zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych w celu realizacji usług na rzecz Administratora, np. hostingu i obsługi Strony, usługi IT, obsługi marketingowej i PR.
16. Dane osobowe nie będą przetwarzane w państwach trzecich.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ I PREZES URZĘDU OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

17. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a). dostępu (art. 15 RODO) - uzyskania od Administratora danych potwierdzenia, czy
przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
b) do otrzymania kopii danych (art. 15 ust.3 RODO) - uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie Administrator danych może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającą z kosztów administracyjnych;
c) do sprostowania (art. 16 RODO) - żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych;
d)  do usunięcia danych (art. 17 RODO) - żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli Administrator danych nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania;
e)  do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) - żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, gdy:

  •  osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi danych sprawdzić prawidłowość tych danych,
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
  • Administrator danych nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;

f)  do przenoszenia danych (art. 20 RODO) - otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła Administratorowi danych, oraz żądania przesłania tych danych innemu Administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany;
g)  do sprzeciwu (art. 21 RODO) - wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas Administrator danych dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, Administrator danych będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach;
h)  do cofnięcia zgody w każdym momencie i bez podawania przyczyny, lecz przetwarzanie danych osobowych dokonane przed cofnięciem zgody nadal pozostanie zgodne z prawem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez Administratora danych osobowych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.
18. Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
19. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, z którym można kontaktować się w następujący sposób:

a) listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
b) przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie:
https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt;
c) Infolinia: 606-950-0000.

PLIKI COOKIES
20. Aby zapewnić sprawne działanie Smile, po skorzystaniu z tego systemu przez Użytkownika, Smile stosuje do lepszej identyfikacji Użytkwnika pliki „cookies”.
21. Użytkownik może samodzielnie i w każdym momencie zmienić ustawienia dotyczące plików „cookies”, w tym całkowicie je zablokować, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki „cookies” do urządzenia Użytkownika. Zmiany tych ustawień można dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Jednak taka zmiana może spowodować niepoprawne działanie Smile. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
22. Operator może wykorzystywać w celu rozpoznawania powracającego i zbierania informacji o nowych preferencjach Użytkownika pojedyncze, niewidoczne piksele osadzone w serwisie internetowym.
23. Pliki Cookies oraz wywoływanie pikseli są powszechnie wykorzystywane w Internecie i są całkowicie bezpieczne dla Użytkownika. Użytkownik nie jest w żaden sposób zagrożony zainfekowaniem urządzenia wirusem lub zainstalowaniem niechcianego lub złośliwego oprogramowania.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
24. W przypadku pytań, wątpliwości lub uwag zgłaszanych przez Użytkownika, Operator prosi o kontakt pod adresem e-mailowym kontakt@smile.pl.
25. Niniejsza polityka prywatności i cookies może być uzupełniana lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji Klientom/Użytkownikom.

pixel