Regulamin

Regulamin serwisu Smile.pl

1. Definicje

1.1. Serwis – serwis internetowy znajdujący się pod adresem elektronicznym smile.pl umożliwiający korzystanie z Usług Smile;
1.2.  Operator – Smile sp. z o. o. z siedzibą w Szczecinie przy Al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, KRS: 0001100245, NIP: 8522706401, REGON: 528366962. Kontakt z Operatorem: kontakt@smile.pl. Operator jest właścicielem Serwisu i usługodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
1.3.  Usługa lub Usługi Smile – usługa lub usługi umożliwiające:
a)  dokonywanie odpłatnych zwrotów towarów w Sklepach, tj. realizacji wysyłki towaru do Sprzedawcy z miejscem zwrotu zlokalizowanym na terytorium Polski poprzez zakup i wykorzystane Kodu zwrotu,
b)  korzystanie z nieodpłatnej wyszukiwarki sklepów internetowych z darmową dostawą towarów.
1.4. Kod zwrotu – numer przesyłki generowany przez przewoźnika i przekazywany Klientowi przez Operatora, który należy umieścić na przesyłce z towarem, który podlega zwrotowi i który
umożliwia dokonanie zwrotu. Kod zwrotu jest ważny 14 dni.
1.5.  Sprzedawca–podmiot dokonujący sprzedaży poprzez Internet za pośrednictwem Sklepu, który posiada adres dokonywania zwrotów na terytorium Polski.
1.6.  Sklep–serwis internetowy (www) Sprzedawcy umożliwiający Klientom dokonywanie zakupów towarów przez Internet.
1.7.  Klient lub Użytkownik – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która jest użytkownikiem Serwisu. Klient może być: (i) konsumentem, czyli osobą fizyczną korzystającą z Sklepu bez związku z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, (ii) przedsiębiorcą albo (iii) przedsiębiorcą indywidualnym.
1.8. Przedsiębiorca indywidualny - osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1.9. Dane – dane Klientów, w tym o charakterze osobowym, przetwarzane w zakresie koniecznym do prawidłowego wykonania usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu.
1.10.  Regulamin–niniejszydokument.
1.11.  RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
1.12. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Operatorowi przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, w szczególności poczta elektroniczna.

2. Regulamin

2.1.  Niniejszy regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług przez Operatora za pośrednictwem Serwisu. Akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, aczkolwiek konieczna dla korzystania z Serwisu.
2.2.  Operator udostępnia niniejszy Regulamin wraz z Załącznikami za pośrednictwem odsyłacza zamieszonego na stronie głównej przed zawarciem Umowy sprzedaży na odległość, w jej trakcie oraz po zakończeniu. Kupujący może go pobrać i sporządzić jego wydruk.

3. Charakterystyka Serwisu i świadczonych usług

3.1. Korzystanie z usługi zwrotów jest płatne zgodnie z cennikiem, który jest udostępniany w Serwisie.
3.2.Usługa Smile w zakresie faktycznej wysyłki przesyłki przez Kupującego i dostarczenie jej do Sprzedawcy jest realizowana przez przewoźnika - Inpost Sp. z o.o., 30-727 Kraków, ul. Pana Tadeusza 4, KRS 0000543759 na zasadach wskazanych w regulaminie (1) właściwym dla usługi InPost Paczkomaty na stronie https://inpost.pl . Przesyłki są przekazywane do przewoźnika w Paczkomatach. Operator nie jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania przewoźnika związane z przewozem towaru.
3.3.Usługa Smile w zakresie wyszukiwarki obejmuje Sklepy zbudowane na platformie IdoSell i polega na wyszukiwaniu Sklepów oferujących dane produkty w darmowej dostawie do Paczkomat® lub punktów ORLEN Paczka przy zamówieniu powyżej 50 PLN. Użytkownik może wyszukiwać konkretne produkty bądź poprzez wpisanie frazy w wyszukiwarce, bądź poprzez wyszukanie produktu w kategoriach towarów. Po kliknięciu w konkretny produkt następuje przekierowanie do konkretnego Sprzedawcy. Korzystanie z wyszukiwarki nie wymaga od Użytkownika logowania ani podawania danych osobowych. Przedstawione w Serwisie produkty nie stanowią oferty sprzedaży w rozumieniu kodeksu cywilnego. Operator nie uczestniczy w transakcji zakupu towaru na żadnym jej etapie. Warunki zakupu regulowane są pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na podstawie regulaminu dostępnego na stronie internetowej Sklepu. Operator zastrzega, że informacje dotyczące sprzedawanych produktów mogą różnić się od tego, co znajduje się na stronie Sklepu - Operator nie przejmuje odpowiedzialności za te informacje oraz potencjalnie lub faktycznie utracone korzyści przez Użytkowników. Operator nie weryfikuje przedstawionych produktów pod kątem ich aktualności, dostępności w Sklepie. Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za sposób realizacji złożonego zamówienia. Zła realizacja zamówienia złożonego pod wypływem informacji uzyskanych w Serwisie nie stanowi podstawy do składania reklamacji w Serwisie.
(1) Aktualna wersja regulaminu dostępna pod adresem:
https://inpost.pl/sites/default/files/docs/regulaminy/regulamin-swiadczenia-uslugi-inpost-paczkomatr-247- przez-inpost-sp-z-oo-obowiazujacy-od-06032024.pdf
3.4. Operator ma prawo posługiwać się podwykonawcami przy świadczeniu usług w Serwisie.

4. Wymagania techniczne

4.1. Prawidłowe korzystanie z Serwisu oraz prawidłowe wyświetlanie stron Serwisu nie wymaga instalacji szczególnego oprogramowania. Wystarczające jest w tym zakresie spełnienie minimalnych wymagań technicznych dla korzystania z Internetu, tj.: połączenie z siecią Internet oraz przeglądarka internetowa w możliwie najnowszej wersji.

5. Zasady korzystania z Serwisu oraz Cennik

5.1.  Zabrania się korzystania z Serwisu w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego.
5.2.  Zabronione jest kopiowanie, powielanie lub wykorzystywanie chociażby w części treści Serwisu bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Operatora.
5.3.  Klient nie jest uprawniony do udostępniania osobom trzecim usług w całości lub w części ani opracowywania podobnych usług do świadczonych przez Operatora jako wzoru lub innych czynności naruszających prawa autorskie oraz inne prawa własności intelektualnej.
5.4.  Klient zobowiązuje się powstrzymać od wszelkich działań mających na celu utrudnienie, destabilizację działalności Serwisu lub utrudnienie korzystania z Serwisu innym Klientom.
5.5.  Korzystanie z Serwisu nie wymaga posiadania w nim konta Użytkownika.
5.6.  Usługa dokonywania odpłatnych zwrotów towarów w Sklepach, tj. realizacji wysyłki towaru do Sprzedawcy z miejscem zwrotu zlokalizowanym na terytorium Polski poprzez zakup i wykorzystane Kodu zwrotu jest świadczona odpłatnie zgodnie z cennikiem publikowanym w Serwisie. Płatność dokonywana jest za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności. Usługa korzystania z wyszukiwarki sklepów internetowych z darmową dostawą towarów jest
bezpłatna.
5.7.  SkorzystaniezUsługSmileprzezKupującegowzakresiezakupuKoduzwrotuwymagapodania imienia i nazwiska lub nazwy firmy, numeru telefonu, adresu e-mail i adresu nadawcy.
5.8.  Klient zobowiązany jest podać swoje prawdziwe Dane i ponosi z tego tytułu pełną odpowiedzialność.

6. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, odstąpienie od umowy

6.1.  Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez Operatora zamówienia na zakup Kodu zwrotu, czego potwierdzeniem jest wyświetlenie Klientowi komunikatu potwierdzającego przyjęcie zamówienia i podanie numeru Kodu zwrotu.
6.2.  Po zawarciu Umowy sprzedaży na odległość, Klient otrzymuje w formie wiadomości e-mail potwierdzenie złożonego zamówienia zawierające: potwierdzenie przyjęcia zamówienia i ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych jego elementów oraz ogólnych warunków zawartej na odległość umowy (Regulamin serwisu Smile.pl wraz z Załącznikami nr 1 i 2). Pouczenie co do sposobu i o skutkach odstąpienia od umowy zawarte jest w Załączniku nr Umowa jest zawierana każdorazowo na zakup jednego Kodu zwrotu.
6.3.  Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy zakupu Usługi dokonywania zwrotów w Sklepach zawartej z Serwisem na odległość w terminie 14 dni, bez podania przyczyn poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie elektronicznej na adres e-mail: kontakt@smile.pl lub drogą pocztową na adres Operatora. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi i jest bezskuteczne, jeżeli przed otrzymaniem oświadczenia o odstąpieniu rozpoczęto realizację zwrotu (wykorzystanie Kodu zwrotu). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
6.4.  Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się z dniem zawarcia umowy. Oświadczenie konsumenta musi jednoznacznie wyrażać jego wolę odstąpienia od umowy, w szczególności Konsument może odstąpić od umowy wykorzystując formularz odstąpienia od umowy, będący Załącznikiem nr 2. Operator niezwłocznie potwierdzi na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6.5.  Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu) oraz informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu) są przekazywane w formie elektronicznej.
6.6.  Serwis ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta będącego konsumentem o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi będącemu konsumentem wszystkie dokonane przez niego płatności w związku z wykupioną usługą.
6.7.  Serwis dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6.8.  Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w paragrafie 6 niniejszego Regulaminu przysługuje także Przedsiębiorcy indywidualnemu. O ile mowa w paragrafie 6 niniejszego Regulaminu o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę indywidualnego.

7. Blokada Usług Smil

7.1.  Użytkownicy zobowiązani są korzystać z zawartości Serwisu w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
7.2.  W przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, naruszenia przepisów prawa lub w inny sposób godzących w dobra prawnie chronione, Operator zastrzega sobie prawo do zablokowania Klientowi dostępu do części usług dostępnych w Sklepie. Zablokowanie Klientowi dostępu do części usług dostępnych w Serwisie może być zgodnie z uznaniem Operatora zastosowane na określony czas lub do czasu jego odwołania.
7.3. O fakcie zablokowania dostępu do części usług Klient zostaje powiadomiony na aktualny adres e-mail.

8. Odpowiedzialność Operatora

8.1. Operator zobowiązuje się do zapewnienia jak najwyższej jakości świadczonych przez siebie usług.
8.2.  Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8.3.  Klient przyjmuje do wiadomości, iż ze względu na konfigurację techniczną sprzętu za pomocą którego Klient przegląda strony Serwisu, pewne funkcje Serwisu mogą być dla niego niedostępne.
8.4.  Operator zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia funkcjonowania Serwisu o dowolnej porze w celach utrzymania, uaktualnienia oraz technicznego ulepszenia sprzętu lub dla poszerzenia zawartości Serwisu, o czym uprzednio zamieści informację na stronie Serwisu.
8.5.  Operator nie ponosi odpowiedzialności za zakupy dokonywane przez Klientów w Sklepach. Operator nie jest stroną umów zawartych przez Klienta ze Sprzedawcami ani nie podejmuje decyzji o zaakceptowaniu - bądź nie - dokonywanego zwrotu. Operator udostępnia jedynie narzędzie, za pomocą którego zwrotu można dokonać.Sprzedawca dokonuje rozpatrzenia zwrotu i ewentualnego rozliczenia z Klientem.

9. Reklamacje

9.1.  WszelkieuwagizwiązanezfunkcjonowaniemSerwisuKlientmożezgłaszaćpoprzezprzesłanie zgłoszenia reklamacyjnego na adres: kontakt@smile.pl lub w formie pisemnej na adres siedziby Operatora. Na ten sam adres Klient może składać reklamacje z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania usług przez Operatora.
9.2.  Reklamacja powinna zawierać:
a) wskazanie danych Klienta w sposób umożliwiający jego identyfikację; b) przedmiot reklamacji;
c) okolicznościuzasadniającereklamację;
d) wskazanie żądania.
9.3.  Zgłoszenia reklamacyjne są rozpatrywane przez Operatora w terminie nie dłuższym niż 30 dni od ich otrzymania, jeżeli Klient w sposób jasny i przejrzysty sformułuje zgłoszenie.
9.4.  W przypadku niekompletności lub niejasności uniemożliwiających rozpoznanie reklamacji w powyższym terminie Operator zwróci się do Klienta z prośbą o jej uzupełnienie w terminie 7 dni. W razie bezskutecznego wezwania reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
9.5.  O rozstrzygnięciu w przedmiocie reklamacji Klient zostaje powiadomiony na piśmie lub Trwałym Nośniku (na aktualny adres e-mail).
9.6.  Jeżeli Operator nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że uznał reklamację.
9.7.  W przypadku, gdy reklamacja zgłoszona przez Klienta będącego konsumentem nie zostanie uwzględniona, Operator przekaże Klientowi w odpowiedzi na reklamację oświadczenie o:
a) zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed wojewódzkim inspektorem handlowym, albo zgodzie na udział w takim postępowaniu, albo o
b) odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed wojewódzkim inspektorem handlowym.
9.8.  Oświadczenie zostanie przekazane Klientowi w drodze wiadomości e-mail.
9.9.  W przypadku, o którym mowa w ust. 9.7 a) powyżej, Operator wraz z oświadczeniem przekaże Klientowi informację o podmiocie uprawnionym do polubownego rozpoznania sporu. Z rejestrem tych podmiotów Klient może zapoznać się na stronie http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html.
9.10.  Jeżeli Operator nie złoży żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
9.11.  Reklamacje dotyczące realizacji zwrotu w zakresie, w jakim zwrot realizuje wybrany przez operatora przewoźnik, gdzie Operator nie ponosi winy w wyborze, powinny być kierowane
bezpośrednio do wybranego przez Operatora przewoźnika.
9.12.  Reklamacje dotyczące realizacji przewozu przesyłki powinny być kierowane do przewoźnika.

10. Postanowienia końcowe

10.1.  Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronach Serwisu w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient. Niniejsze Warunki korzystania obowiązują od dnia: 30.04.2024.
10.2.  W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Operatora oraz Klienta.
10.3.  Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana Klientowi pocztą elektroniczną na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. Niezależnie od tego informacja o zmianach Regulaminu zostanie opublikowana na głównej stronie Serwisu.
10.4.  Zmiany wchodzą w życie z upływem 14 dni od dnia umożliwienia zapoznania się z nimi przez Klienta, tj. od daty wysyłki informacji o zmianie Regulaminu na podany przez Klienta adres e- mail.
10.5.  W przypadku braku akceptacji zmian w Regulaminie Klient uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy poprzez przesłanie właściwego oświadczenia na adres kontakt@smile.pl przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu. W takim przypadku do chwili wygaśnięcia Umowy stosuje się postanowienia Regulaminu w poprzednim brzmieniu, a Umowa wygasa z dniem wejścia w życie zmian w Regulaminie.
10.6.  W sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz RODO.
10.7.  Ewentualne spory z Klientem będącym konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, natomiast ewentualne spory z Klientem, który nie jest konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Operatora.
10.8.  Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego Klient będący konsumentem uprawniony jest do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich. Z rejestrem tych podmiotów uprawnianych do rozwiązywania tych sporów Klient może zapoznać się na stronie http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html.
10.9. Użytkownicy będący konsumentami mogą skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym również za pomocą platformy ODR, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR jest interaktywną stroną internetową, za pośrednictwem której konsumenci mogą składać skargi. Dostępna jest pod adresem
internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
10.10.Postanowienia dotyczące konsumentów w zakresie art. 3851-3853, art. 556-576 (za wyjątkiem art. 558 § 1 zdanie drugie, art. 563 oraz art. 567 § 2), a także 5761-5764 Kodeksu cywilnego, a także w przedmiocie prawa odstąpienia od umowy – stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Załącznik 1 - Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy

  1. Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy indywidualnemu.
  2. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj.: Smile sp. z o. o. z siedzibą w Szczecinie przy Al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, KRS: 0001100245, NIP: 8522706401, REGON: 528366962. Kontakt z Operatorem: kontakt@smile.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  4. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem
    terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.

Załącznik 2 - Wzór formularza odstąpienia od umowy

Do :
Smile sp. z o. o.
Al. Piastów 30
71-064 Szczecin
kontakt@smile.pl

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi:
- Numer Kodu zwrotu ...................
- Data zawarcia umowy ...................
- Imię i nazwisko konsumenta ...................
- Adres konsumenta ...................
Uwaga: zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument.
____________ __________________
Data Podpis konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

pixel